new year , new life



See that title . Jyeahhh tahun baru , akan bermulalah hidup baruuuu .
tapi sebelum tu tak terlambat kan nak wish ........



Harini dah 4 Januari . woihhh makin dekat nak SPM lah . sedar sikit wahai bakal Doctor Emellyn . ehh bajet je aku ni tapi takpe berangan pun kadang boleh jadi kenyataan tahu ! Okay bila dah 3 hari jadi SENIOR ni , ermm boleh laa . best la jugak . TAPI , memang suasana tu lain sangat lah dari tahun lepas . dulu boleh laa nak lepak bagai dengan BESTFRIEND . *terbatuk* . tapi , tahun ni tak da lah macam tahun lepas . kitaorang kena FOKUS . jyeahhh fokus untuk masa depan . dah kalau nama pun nak hidup senang sama-sama , mesti perlukan pengorbanan yang lebih . fuhh . Ummi aku dah bagi pilihan . jadi doctor atau lecturer . k takmo bantah-bantah . saya yang menurut perintah . anak sulung memang jadi harapan family *lap air mata . Rasa macam nak cepat-cepat je SPM . then nak stydy jejauhh . 10 tahun akan datang baru bercintan cintun ni . calon dah ada kan . so no need to worry *mukacomel . 
ada nampak aku macam happy tak masuk tahun baru ni ? ahaa jawapannya TIDAK sama sekali .
kawan-kawan aku pun cakap aku berubah tahun ni . jadi pendiam jaa . orang tanya tak jawab . heee . masalah kah ? oh tidak jugak . aku okay ja . cuma cuma . ermmm . acenno nak explain eh . cer bayangkan kalau sebelum-sebelum ni kita rapat sangat dengan someone tu tetiba kita jarang face to face dengan orang tu . ahhhhhhh . patah berjuta . ehh tak laa . tipu ja . tadak la sampai patah berjuta ni tapi rasa AGAK ganjil dari biasa tapi aku SUKA macam ni . seriously . macam mana nak explain eh . orang lain sibuk je dengan boyfriend/girlfriend bagai ni tapi aku riles jaa, alahai leceyy ah wehh . tengok aku , as simple as er apa apa je laa . bukan nak jealous or apa-apa . sikit pun tak . cuma aku nasihatkan , kita nak SPM tahun ni so pandai-pandai la fikir sendiri . btw hidup aku sekarang lebih happy jaa rasa . aku dah semat , tanam dalam hati , minda aku . 
HE'S MY INSPIRATION AND EVERYTHING *aiceywahhh . 
eh , tapi betul okay . aku jadi makin semangat nak study , nak berjaya . berjaya sama-sama baru jadi
 sweet couple of the year kan ? ahh ahh tak sabarnya nak tunggu masa depan . 
ehhh macam over ja aku . takpela aku nak kena siapkan sinopsis 27 bab , biology exercises , prepare for the bm oral and much more ... that's all , thanks for reading (= 

setelah penat angkat buku teks *mukapaksa -,-

3.1.13 - akhirnya jumpa jugak dengan si dia . setelah berkurun tak jumpa makin mature ah dia sekarang . ILIKE.  omey tak kitaorang ? being friends for 370 days . Hopefully we'll last forever , Insha Allah ('=