Life as a Matric student


Assalamualaikum and hey there, Stalker. hehe

   Actually sejak jadi student matric ni aku tak sempat langsung nak buka blog sendiri ni even sekali. ha punya nak cakap jadi budak matrik ni busy gila gila. Start semalam bermulalah cuti sem bagi budak budak matrik seluruh Malaysia. oyeah! even cuti dua minggu ja. janji cuti. sebenarnya niat nak cerita life sebagai budak matrik ni. rasa macam banyak ja benda nak diceritakan. hoho

   Fyi, aku salah seorang student Kolej Matrikulasi Perak, Gopeng. serious talk kolej tu antara kolej yang mempunyai permandangan yang cantik. memang cantik. kalau dekat sana, rasa macam tegang semacam ja perasaan aku akan take time jalan sorang sorang pusing kawasan kmpk. awhh. udara nyaman *even ada jugak jerebu* penuh dengan bukit bukau. time matahari baru nak terbit tu cantik ja permandangan. waktu matahari terbenam lagi lah cantik. serius ni bukan main main. 
   
   And aku jugak merupakan student Account dekat sana. subjek yang aku kena ambil ialah Account, Business and Economics. oh lupa Mathematics juga. hoho. keseluruhannya study aku dekat sana semua ok. tuto or lecture start pukul 8 pagi dan habis pukul 4 petang. selalunya lepas habis tuto/lecture akan ada disscussion dengan group sendiri untuk topic keesokan harinya. kiranya harini lecture belajar topic chapter 2 Eco, esok tu kena buat presentation dalam tuto. boleh dikatakan hari hari ada presentation untuk semua subjek. serius best. time tu la boleh nak tunjuk skill mengajar kawan kawan setuto pun. oh ya. kuiz pun boleh dikatanya ada hari hari jugak. haha. kira budak matrik kena baca buku selalu lah sebab nak kena jawab kuiz. 

   Aku sendiri tak pernah terfikir akan ditempatkan dekat sana. serius. haha. Sejak form 4 aku tak suka Account. tak suka gila gila. waktu nak dekat SPM dulu aku pernah pergi menangis dekat kaunselor sebab rasa diri tak boleh bawa account ni sebab result tiap kali exam selalu fail. tup tup result SPM Account B+ Alhamdulillah. dari F ke B+. diri dah tekad gila taknak sambung account dah sampai bila bila tup tup dapat course Account. haha. Alhamdulillah perjalanan hidup aku sebagai student Account ni berjalan lancar, and know what? Account lah subject fev aku and result UPS lepas Account aku dapat A HAHAHA. macam lawak tapi itu lah yang dikatakan Allah is a good planner kan? (':

   InsyaAllah, dengan izin Allah kalau memang ini jalan aku, aku akan tetap dalam bidang Account ni. niat ikhlas nak majukan lagi perakaunan berlandaskan islam bak kata madam Rohaida, say no to Riba.

   Oh ya, awak yang nun jauh di Terengganu, goodluck for your Final! do your best okay. saja wish awal awal sebab memang nak jadi manusia first yang wish dekat awok pun. nanti bila awak balik Kulim, saya dah start sem baru. so, take care. hee. Saya doakan awak boleh dapat result yang gempak supaya awak boleh tinggal saya sorang sorang dekat Malaysia ni and fly ke UK. (':