the old us.



Assalamualaikum

*20.07.2013. thats mean 20 days have past. hee. 
Actually, aku tak tahu nak mula story dari mana. terlalu banyak yang dah jadi. sedih, happy, yang pasti peristiwa sedih tu lagi banyak dari happy. if i can...
ah. kadang-kadang aku terfikir, kenapa Allah pertemukan dengan seseorang yang dah buatkan kita sayang dekat someone tu dengan sebuah ikatan yang teguh tapi, dengan sekelip mata ikatan tu terlerai. bagi aku, aku jenis susah nak sayang seseorang. tak kira dia lelaki atau perempuan. tapi post aku kali ni memang lebih tertumpu kepada 'persahabatan dengan seorang perempuan'. Bila someone tu baik sangat dengan aku, aku akan rasa selesa dengan dia, rasa tenang bila jumpa dengan dia. tambah-tambah someone tu pandai jaga hati aku. wahida amalin sebenarnya lebih dikenali dengan seorang yang tak suka bergaul dengan orang yang lebih muda dari dia. ini kan nak sayang orang tu. ohh tidak. mustahil! Tapi... ya, aku mengaku. aku pernah kenal dengan seorang orang lebih muda dari aku. mulanya aku memang tak pernah tahu pun dia wujud satu sekolah dengan aku. dan aku pun tak pernah tahu yang dia ni sebenarnya adik kepada budak kelas aku dulu.dengan satu peristiwa, aku berpeluang kenal dengan dia. dia cantik, seriously aku suka jugak pandang dia, tengok cara dia dari jauh. time aku mula kenal dia, dia jenis yang agak sombong. comel kan. aku suka perempuan yang nampak sombong. macam mana eh nak cakap. dia sombong tapi hati dia baik kalau cuba kenal dia dengan lebih dalam. okay sambung balik. bila aku dah kenal budak tu lama sikit baru aku tahu dia ni baik orang nya walaupun banyak mulut-mulut yang dah cakap dia sombong berlagak etc. macam la aku kisah. bila aku dengar ada mulut-mulut yang cakap negative tu lagi lagi la aku rasa nak kenal dengan dia. nak buktikan apa betul atau tidak apa yang diperkatakan tu. at last, memang diorang salah! haha. time kami jadi kawan, kami agak rapat la. selalu jumpa. dia sekolah petang waktu tu, aku pulak sekolah waktu pagi, selalunya kami akan jumpa dekat kawasan surau. ah, dia dan macam boyfriend aku time tu k, pergi mana ja dengan dia. selalu berkepit dengan dia. alalaa rindunya time tu. okay, aku ada cakap kan yang dia ni adik kepada salah satu budak kelas aku, ha. budak kelas aku tu lelaki, masa yang sama sebenarnya aku tercrush dekat abang dia. tapi tak la over. aku kan pandai cover. haha. okay stop pasal tu. aku suka cara dia. dia comel, ah sangat comel. ngada-ngada. hee. beberapa tahun aku kenal dia, aku rasa lain, lain yang entah aku tak boleh nak terangkan. rasa macam ada perubahan. hurm. bila aku sedar, aku mula diamkan diri, aku nak dia yang dulu sebenarnya. bukan bermaksud aku nak jauhkan diri dari dia. hingga la timbul satu salah faham yang terus putuskan tali persahabatan kami. sedih. hancur hati aku.rasa lemah tambah-tambah bila terjumpa dia dalam kawasan sekolah, memang aku dah usaha untuk lari jauh dari hidup dia, sebab hati aku terlampau sakit. aku tak pasti macam mana nak ubatkan. aku rasa kejam bila tak wish pun birthday dia. memang birthday dia hari yang aku paling tunggu. kalau boleh aku nak jadi orang yg buat dia senyum. HAHAHA apalah aku ni, mana ada orang yang benci kita akan terima pemberian dari kita kan. mungkin termasuk dengan dia. hee. walaupun dia benci aku, aku tetap tak boleh nak benci dia balik. aku tak pandai nak benci dia. macam mana nak benci orang yang kita betul-betul sayang? tell me please. aiyaa. menaip sambil basah pipi dah ni. *lari cari tisu. from that day onwards, orang yang tidak jemu muncul dalam mimpi aku ialah dia. dia dia dan dia. dan setiap mimpi tu, aku akan peluk dia. for what? dapat mimpi macam tu? saja nak bagi aku lagi lemah then makin rindu dia eh? ala kalau tak mimpi pun aku tetap rindu dia lah. hurm. tapi, mimpi malam tadi comel, aku jalan sorang-sorang dekat taman, tetiba ada orang pegang tangan aku dan orang tu ialah dia, kami jalan sama-sama dekat taman, satu scene tu aku peluk dia kuat-kuat. hurm rindu sangat maybe. hee. aku terfikir jugak. macam mana dengan masa akan datang? tambah-tambah bila aku.. em. Allah is a good planner. aku berserah kepadaNya saja. Aku harapkan aku juga boleh hidup tanpa dia macam dia buat dekat aku. aku juga doakan Allah akan selalu lindungi dia Ameeenn. thats all. lagi teruk pulak paip air bocor. sekian...Assalamualaikum